4GOAL.app | Aplikacja dla młodych piłkarzy
About
4GOAL.app to aplikacja społecznościowa zrzeszająca młodych piłkarzy, rodziców i ekspertów, której celem jest aktywizacja sportowa młodzieży. To miejsce, które łączy zabawę i profesjonalną naukę. Użytkownicy mogą prezentować swoje umiejętności sportowe, skontaktować się z trenerami, uczestniczyć w grywalizacji i realizacji wyzwań. Aplikacja daje również przestrzeń ekspertom na dzielenie się z młodymi sportowcami swoją wiedzą z zakresu zdrowia i treningu mentalnego.
4GOAL.app
DifferentArts
Październik 2021
Piotr Laskosz: co-founder / PO
Marcin Szymała: co-founder / CEO
Marek Palka: co-founder / COO
Jacek Cygan: Marketing Lead
Zula Ganchuluun: Influencer Manager
Development Team:Mateusz Wójcik, Rafał Dziuryk, Jakub Król, Rafał Dubiel
Piotr Laskosz: co-founder / PO
Marcin Szymała: co-founder / CEO
Marek Palka: co-founder / COO
Jacek Cygan: Marketing Lead
Zula Ganchuluun: Influencer Manager
Development Team:Mateusz Wójcik, Rafał Dziuryk, Jakub Król, Rafał Dubiel
Case study
4GOAL.app wypełnia lukę na rynku mediów społecznościowych i w jednym miejscu łączy grupę pasjonatów piłki nożnej: dzieci, rodziców, profesjonalistów (dietetyków, trenerów, psychologów sportu, trenerów motoryki), skautów, akademie/szkółki oraz reklamodawców.
Dzieci i młodzież to główna grupa użytkowników aplikacji.
Dzieci potrzebują dedykowanego bezpiecznego miejsca, skupiającego społeczność piłkarską, gdzie mogą pokazać swoje umiejętności i przy tym świetnie się bawić.
Rodzice szukają przestrzeni, gdzie wiedza ekspercka będzie podana w prosty i skuteczny sposób dla nich oraz ich pociech. Dodatkowo chcą śledzić rozwój i dokonane postępy swoich pociech.
Eksperci szukają miejsca, gdzie mogą budować i wzmacniać swoją markę osobistą. Chcą kształcić młodych piłkarzy i przekazywać im wiedzę w przystępny sposób.
Skauci szukają miejsca, które będzie zrzeszało piłkarzy w jednym miejscu, aby móc szukać prawdziwych talentów. Potrzebują platformy, która umożliwi im kontakt z młodymi piłkarzami z całego świata.
Akademie i szkółki potrzebują medium, które umożliwi im prezentację swoich wartości i profesjonalizmu, przyciągając tym samym kolejne talenty.
Ogromny potencjał, który w krótkim czasie dostrzegło 18 000 użytkowników od wypuszczenia MVP pozwoliło zmapować potrzeby i nowe funkcjonalności do wdrożenia.
W Polsce najpopularniejszą dyscypliną sportową jest piłka nożna. W 2019 roku zainteresowanie tym sportem zadeklarowało 70% społeczeństwa (o 7 punktów procentowych więcej niż w 2016 roku). Patrząc na główną grupę docelową jaką są dzieci i młodzież, warto zwrócić uwagę, że prawie połowa uprawiających sport wybiera piłkę nożną. Możemy oszacować, że grupa użytkowników aplikacji będzie wynosiła ponad 500 000 osób. Piłka nożna to również jeden z najpopularniejszych sportów na świecie, w którym co roku gra ponad 265 milionów ludzi.
Z racji dużego potencjału rynkowego w niespełna rok od stworzenia aplikacji, wdrożonych zostało 14 wersji językowych a jej obecność została odnotowana w 21 krajach.Obecne na rynku aplikacje nie spełniają wszystkich potrzeb wskazanej wyżej grupy docelowej nie dostarczając im zabawy oraz edukacji w jednym miejscu. Mieszanie się materiałów o różnej tematyce nie pozwala na sprawne wyszukanie interesujących użytkownika treści, pojawiają się rozpraszacze, a same aplikacje nie posiadają przestrzeni dla rodziców i ekspertów.
4GOAL.app to aplikacja społecznościowa, dzięki której młodzi piłkarze mogą pokazać swoje umiejętności nagrywając krótkie wideo, a tym samym zostać dostrzeżeni przez trenerów, skautów i duże kluby piłkarskie. Aplikacja umożliwia rozwój kariery młodych piłkarzy, edukuje i integruje ze sobą pasjonatów piłki nożnej. Aplikacja daje przestrzeń rodzicom na współdzielenie pasji dziecka oraz motywowanie go do dalszego rozwoju. W bardzo przystępny sposób można obserwować rozwój użytkownika i jego progres.
Zaszyte w aplikacji algorytmy, wyzwania oraz grywalizacja mają za zadanie zachęcić użytkowników do zwiększania zaangażowania i aktywności w aplikacji i na świeżym powietrzu.
Grywalizacja to model bazujący na grach mobilnych i komputerowych, który aktywizuje użytkowników do zbierania punktów i odblokowywania kolejnych funkcjonalności aplikacji.
Użytkownicy będą zbierać punkty poprzez m.in.: polecenie aplikacji nowym użytkownikom, wykonywanie umieszczonych w niej wyzwań oraz aktywne życie w aplikacji (komentowanie, tworzenie contentu itp.)
Poza działaniami związanymi z budowaniem wartościowej aplikacji wdrażane były również akcje na polu marketingowym i docieranie do grupy odbiorców różnymi kanałami takimi jak: TikTok, Instagram, Facebook, YouTube. Pozwoliło nam to zbudować kilku tysięczną społeczność, dzięki której zbieramy feedback i obserwacje również poza naszą aplikacją.
Reasumując. Przez ostatnie miesiące nie tylko analizowaliśmy potencjał na rynku ale również zwalidowaliśmy postawione sobie hipotezy, opracowaliśmy szczegółową road mapę rozwoju produktu w oparciu o potrzeby userów, design system do szybkiego tworzenia nowych funkcjonalności, serie testów, procesów oraz zwinne i transparentne działanie całego teamu.
Why us?
Napiszę swoją argumentację jako projektant tej aplikacji. W momencie gdy usłyszałem od Marcina (pomysłodawcy aplikacji) o pomyśle jej stworzenia i jego już kilku miesięcznej obserwacji jako rodzica rynku piłkarskiego pierwszym pytaniem jakie zadałem po usłyszeniu pomysłu było - gdzie jesteś z projektem i jak chcesz to zrobić. Jeszcze wtedy nie wiedziałem, że stanę się współzałożycielem - chciałem pomóc jako osoba, która na codzień realizuje tego typu projekty, po ludzku doradzić.
Nie otrzymałem wtedy jasnej odpowiedzi ale dostałem silną wizję tego jak wiele może to zmienić w młodym pokoleniu, jak wiele może dać szans niezależnie od stanu portfela w domu czy miejsca zamieszkania.
Zadeklarowałem, że wspólnie razem zbadamy ten temat i poprowadzę go przez tą drogę.
Z ciekawostek Marcin nigdy wcześniej nie zajmował się budowaniem produktów cyfrowych ale budowaniem domów i osiedli - tym bardziej było to niesamowite doświadczenie przekazywać mu zdobytą do tej pory wiedzę. Przeszedł transformację cyfrową niczym firmy w pandemii.
Ciekawą anegdotką jest sytuacja gdy Marcin z Markiem (również współtwórcą aplikacji) wybrali się do psychologa zapytać o to jak młodzi sportowcy powinni sobie radzić z porażkami i jak rodzice powinni prowadzić swoje dzieci, tak aby mentalnie były przygotowane do bycia zawodowymi piłkarzami. Reakcja specjalisty w momencie gdy zdradzili, że zbierają dane do tworzenia aplikacji była bezcenna! Takich przykładów jak ten albo gdy z prototypem w ręce siedzieliśmy z dzieciakami w szatni i dawaliśmy ją do przeklikania była masa. Ciągła przygoda i chęć eksplorowania tematu.
Team się rozrasta, użytkownicy z każdym miesiącem zwiększają swoje zaangażowanie i chętnie udzielają feedbacku. Jest dobra energia. Chcemy zrobić coś wartościowego - dla nich. Takie wyróżnienie podczas Design Ways z pewnością jeszcze bardziej nakręci cały zespół do działania i nagrodzi włożony do tej pory trud. Walczymy, trzymamy kciuki i życzymy powodzenia innym projektom.